1 min

Tags in dit artikel

, , ,

OpsGenie, een dienst die engineers notificaties stuurt als er storingen zijn bij software en websites, is overgenomen door Atlassian. Atlassian maakt programma’s die software-ontwikkeling coördineert. Bij de overname is 295 miljoen dollar gemoeid. 

De twee bedrijven gaan nu samen werken aan een nieuw product voor de management van informatiediensten, genaamd Jira Ops meldt Bloomberg. Het programma moet IT-professionals helpen bij het tracken van storingen en downtime zoveel mogelijk voorkomen. Er is al een testversie aangekondigd van het programma.

Binnen het programma kunnen IT-professionals bijvoorbeeld storingen volgen en de juiste mensen op de hoogte stellen om het probleem te verhelpen. Ook kunnen ze een chat opzetten in Slack om alles te coördineren.

Het geheel werkt samen met het alarmsysteem van OpsGenie en de Statuspage van Atlassian. Op de Statuspage wordt er met werknemers en consumenten gecommuniceerd over downtime. Op de lange termijn moeten alle producten samengevoegd worden tot één geheel.

Concurrentie

Met de overname gaat Atlassian concurreren met ServiceNow. Volgens c0-CEO Scott Farquhar gaat Atlassian het echter anders aanpakken dan zijn concurrent.

Zo richt het bedrijf zich op kleine teams met ontwikkelaars binnen grotere bedrijven, waarbij het bedrijf het team laat beslissen of ze gebruikmaken van de diensten. ServiceNow richt zich daarentegen meer op de verkoop van grotere overeenkomsten met de topmensen binnen enterprisees.

Daarnaast moeten de producten van Atlassian goedkoper worden dan die van ServiceNow. Daarnaast hoopt het bedrijf dat de diensten zich gaan verspreiden via mond-tot-mond-reclame en op andere natuurlijke manieren.