2min

Tags in dit artikel

,

Vrijdag heeft Codemasters een nieuwe generatie officiële Formule 1-games aangekondigd. Het kreeg een licentie van de Formula One Administration Ltd. en dat houdt in dat gamers in de toekomst op alle tracks en met elke rijder van het huidige seizoen zullen kunnen scheuren, inclusief KERS, slicks en nieuwe aerdynamica.

De eerste titel van de nieuwe generatie is F1 2009, dat in de herfst van dit jaar zal uitkomen voor de Wii en de PSP. Het huidige seizoen belooft ongemeen spannend te worden door de nieuwe regels omtrent aerodynamica, de invoering van het KERS-systeem en het opnieuw toelaten van slicks. Die features zullen we ook terugvinden in deze game. De tweede titel, F1 2010, komt midden 2010 uit voor de Playstation 3, de Xbox 360 en de PC. De game zal draaien op Codemasters’ EGO Engine, die ook werd gebruikt in Race Driver: GRID. Ook hier zal rekening gehouden worden met de regels van het nieuwe seizoen, waaronder misschien een veranderd puntensysteem, met een kampioen gebaseerd op het aantal overwinningen.

Bernie Ecclestone, CEO van het F1-circus en vaak erg omstreden, was alvast enthousiast. "Codemasters heeft een heel mooi portfolio als het aankomt op racegames en daarnaast hebben ze een onbevlekte reputatie. We zullen zeer nauw met hen samenwerken voor de nieuwe Formule 1-titels en we zijn nu al erg onder d indruk van wat we hebben gezien." Bernie Ecclestone onder de indruk, dat kan maar twee dingen betekenen: de nieuwe Formule 1-games zullen een pareltje worden, of de PR-dame heeft zijn tekstje geschreven.

Ook Rod Cousens, CEO van Codemasters, is erg enthousiast. "Formule 1 is het pareltje van de autosport. Wij zullen een reeks games produceren die de passie, glamour en blijdschap uitstralen die gamers verdienen. En wij weten hoe we zulke games moeten maken. F1 2009 is de start van iets bijzonders en zal het pad effenen voor de high-definition-versies van de game in 2010. Onze studio’s werken nauw samen met het management en de teams om een zo authentiek mogelijke ervaring te bieden. We zijn enorm blij met de manier waarop we hier gesteund worden. Het is deze manier van samenwerken die het produceren van topgames mogelijk maakt."