2min

Odido gaat als eerste Nederlandse telecomaanbieder Microsoft Teams Phone Mobile bieden. Hiermee kunnen zakelijke klanten met één enkel nummer via het mobiele netwerk en Microsoft Teams bellen en online vergaderen.

De nieuwe oplossing, eigenlijk een gecombineerd platform, is volgens Odido optimaal geschikt voor hybride werken. Door de integratie van Teams Phone Mobile met zijn eigen mobiele netwerk kunnen zakelijke eindgebruikers via een enkel zakelijk telefoonnummer zowel mobiel bellen als de diverse Teams-functionaliteiten gebruiken voor online vergaderen.

Functionaliteit

Hierbij schakelen ze probleemloos tussen diverse devices, zonder daarbij opnieuw te moeten inloggen op applicaties. Ook hebben de eindgebruikers van de geïntegreerde dienst één enkele belgeschiedenis, kunnen ze gesprekken op ieder device aannemen en tijdens een gesprek moeiteloos naar een ander device overschakelen.

Voor de eindgebruikers wordt daarnaast de bereikbaarheidsstatus gesynchroniseerd tussen de Teams-omgeving en het mobiele netwerk van Odido. Zakelijke eindegebruikers hebben op deze manier altijd een overzicht van hun zakelijke contactmomenten.

Betere beheermogelijkheden

De integratie tussen bestaande Teams-omgevingen en het mobiele netwerk van Odido is de enige mobiele integratie die door Microsoft 365 wordt ondersteund. Dit maakt externe applicaties hiervoor overbodig, aldus de telecomaanbieder.

Verder zorgt het centrale beheer van telefoon- en Teamsgesprekken op één platform voor minder administratiekosten omdat slechts één platform nodig is. Ook voldoet Teams Phone Mobile aan de hoogste veiligheidsnormen, waardoor bedrijven kunnen vertrouwen op een beveiligde communicatieomgeving.

Odido biedt meer zakelijke oplossingen voor het hybride werken. Naast de nu geïntegreerde Teams Phone Mobile-oplossing, biedt de telecomaanbieder ook Operator Connect voor het hybride werken.

Lees ook: Hello Business op Maat van Odido is voor zakelijke klant die flexibiliteit wil