2min

Tags in dit artikel

, , ,

Bedrijven die gratis internet aanbieden via een Wi-Fi verbinding zien daar de effecten van terug in een hogere omzet en een betere klantenbinding. Dat blijkt uit een onderzoek van free-hotspot.com

Free-hotspot.com, beheerder van het grootste netwerk van Wi-Fi hotspots in Europa, heeft een onderzoek gehouden onder 1.000 van haar gebruikers uit zes Europese landen. Uit het onderzoek komen vier punten naarvoren die volgens free-hotspot.com het nut aantonen van het aanbieden van gratis internet via een Wi-Fi verbinding.

Zo geeft ten eerste 84 procent van alle ondervraagden aan dat ze meer geld uit willen geven aan de diensten en producten van een bedrijf dat gratis Wi-Fi aanbiedt. Ten tweede zeggen bijna alle gebruikers (96 procent) later een keer terug te zullen komen om van de gratis verbinding gebruik te maken. Ten derde geeft 50 procent aan speciaal voor de gratis Wi-Fi verbinding naar de desbetreffende locatie te komen. Als laatste gaf de overige helft aan vaste bezoeker te zijn van de locatie waar gratis Wi-Fi werd aangeboden.

"Deze statistieken bevestigen bestaand marktonderzoek dat aantoont dat het aanbieden van gratis Wi-Fi een breed en winstgevend publiek trekt. Het feit dat 50 procent van de respondenten al een vaste klant van de gratis HotSpot was, bewijst ook dat de Wi-Fi-dienst in de smaak valt bij de bestaande cliëntèle. Door een gevoel van loyaliteit te creëren bij zowel nieuwe als bestaande klanten neemt het aantal bezoeken toe en daardoor ook de omzet", aldus Joe Brunoli van free-hotspot.com.