1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Tele2 en Agis hebben vandaag een samenwerking naar bekendgemaakt. De bedrijven gaan namelijk een reclame lanceren waarbij gebruikers gelijk een offerte kunnen aanvragen. Wanneer de reclame uitgezonden wordt kan de gebruiker op een knop drukken op de afstandsbediening, de gebruiker wordt dan naar een interactief gedeelte van Agis geleid, waar een offerte gemaakt kan worden voor de klant.

Volgens Günther Vogelpoel, directeur Consumentenmarkt van Tele2, is dit een doorbraak in televisieland. "Reclame op televisie was tot nu toe eenrichtingsverkeer vanuit de adverteerder naar de consument. Vanaf vandaag verandert dat in interactieve één-op-één communicatie. Deze vorm van tv-commercials wordt al enige jaren gebruikt in Engeland en ik verwacht dat de interactieve commercial in 2007 ook in Nederland een grote vlucht gaat nemen. Agis heeft dit als eerste ingezien en is een voorloper in haar branche."

Volgens Guus Kullberg, directeur Commercie van Agis is dit een unieke mogelijkheid om nieuwe advertentiemogelijkheden te benutten. "We willen het potentiële klanten natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken om een offerte aan te vragen en dan is dit een uitstekende manier."

Tele2 wil haar klanten graag het nieuwste van het nieuwste aanbieden. Volgens Tele2 past deze manier van marketing daar prima bij, Tele2 bood al vaker interactieve diensten aan. Video On Demand (VOD) was ook een zeer groot interactief succes. De commercial zal worden uitgezonden op de digitale voetbalkanalen van Tele2.