2min Devices

Vrouwen shoppen minder, maar internetten meer

Vrouwen shoppen en huishouden minder en besteden meer tijd online aan zogenaamde Web2.0 toepassingen als chatten, recepten delen en vrienden maken op sociale netwerken.

Vrouwen shoppen minder, maar internetten meerMannen werken, slapen en sporten minder door internet. Marktplaats, WikiPedia, YouTube en Hyves zijn de meest populaire websites en vooral foto’s worden online met elkaar gedeeld. Praten over hobby’s en vooral ook klagen over bedrijven is online populair.

Dit blijkt uit een online onderzoek naar trends en ontwikkelingen op internet onder ruim 1000 respondenten, uitgevoerd door Ruigrok|NetPanel in samenwerking met The Next Web Conference.

4 op de 10 Nederlanders zijn actief op online netwerken via onder ander het meest populaire online sociale netwerk Hyves. Hyvers doen dit vooral om contact met vrienden te onderhouden, oude bekenden opnieuw te ontdekken. Nieuwe contacten leggen is minder populair. Aan dit online netwerken wordt gemiddeld 2 uur per week besteed.

Blogs lijken nog steeds niet erg populair. De meerderheid van de ondervraagden zegt nooit blogs te lezen of niet te weten wat blogs zijn. Vrienden en kennissen lezen vaak iemands blog. 1 op de 8 Nederlanders houd zelf een blog bij om zich te kunnen uiten, plezier te hebben, anderen te informeren, contact te houden of geld te verdienen.

49 procent van de ondervraagden is 2 tot 3 uur per dag actief op internet. Vrouwen shoppen minder, maar internetten meerMannen checken het vaakst hun email en vrouwen praten meer over medische onderwerpen, koken en emotionele ervaringen. Mannen praten over producten, vakkennis en handige links

Bron:Techzine Redactie