1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Britten vinden het leuk om online te winkelen en dan met name de Britten die 55 of ouder zijn. Dat zijn de conclusies van een onderzoek dat uitgevoerd is door Microsoft.

85 Procent van alle jongeren zit op het internet, bij de 55 plussers is dit echter nog hoger, maar liefst 95 procent van alle ‘oudjes’ zit elk de dag op het internet. Er zijn ook mensen die twee keer per dag online zijn, dit is 72 procent van alle jongeren. Maar de oudjes overtreffen ook hier de jongeren weer, 77 procent is minstens twee keer per dag online te vinden.

De verschillende leeftijdsgroepen hebben wel verschillende interesses in de computer, zo kijken de ouderen maar heel weinig tv/video/film op de computer. De jongeren doen dit dan weer wel, 50 procent geeft aan wel is een videootje te kijken. En zo ook de profielensites, 75 procent van de jongeren bezoekt deze. Slechts 25 procent van de ouderen doet dit ook.

Het online shoppen doet 76 procent van de ouderen, en 74 procent van de jongeren. Dit scheelt dus heel weinig. De jongeren gaan echter wel sneller tot aankoop over, zo blijkt uit het onderzoek.