Een 14-jarige jongen werd thuis bewusteloos gevonden en naar een ziekenhuis gestuurd nadat hij zijn Xbox 360 probeerde af te koelen.

De console schakelde zich om de vijf minuten uit. Zijn moeder vertelde dat hij dacht dat het probleem te wijten was aan oververhitting. De jongen probeerde het probleem zelf op te lossen na enkele tips op internet te hebben gevonden.

"Toen ik naar de buren ging was hij een spel aan het spelen, maar toen ik terug kwam lag hij bewusteloos op de vloer," aldus de moeder.

De tiener heeft naar geruchten de voeding uit zijn Xbox genomen, het in plastic en tape verwikkeld en vervolgens in een kom met water gedompeld. Echter was de voeding nog steeds aangesloten op het lichtnet. Dit resulteerde in een elektrische schok waardoor de jongen het bewustzijn verloor.

Zijn moeder belde het alarmnummer en hij werd spoedig vervoerd naar het Transylvania Community Ziekenhuis in Brevard, North Carolina. Hij heeft daar de nacht doorgebracht en werd behandeld voor enkele lichte brandwonden aan zijn rechterhand en voet.