1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Gartner heeft een onderzoek gedaan naar de interesse in mobiele televisie. De belangstelling is echter net zo klein als het beeldscherm waarop het is te zien.

De aanbieders van de mobiele diensten doen hun best om mobiele televisie enthousiast te maken. Om televisie op je mobiel te kijken moet je al snel vijf tot tien euro per maand extra neerleggen. Hoe meer televisie op de mobiel wordt gekeken, hoe minder ‘normale’ gesprekken er gevoerd zullen worden, daarom moet de mobiele televisie omhoog in prijs.

Uit het onderzoek van Gartner blijkt dat weinig Europeanen op mobiele televisie zitten te wachten. Ze hoeven ook niet zo nodig een film te downloaden en vervolgens op de mobiele telefoon bekijken. In Europa heeft vijf procent behoefte aan mobiele televisie in twaalf maanden en in Japan en China in dat bijna twintig procent.

Onderzoeksbureau Informa denkt dat de amusementdiensten (games, muziek, televisie, pornografie en gokken) van 18,8 miljard dollar naar 38 miljard dollar zullen stijgen in de komende vier jaar. Muziek is de belangrijkste vorm van amusement op de mobiele telefoon, de aanbieders hadden verwacht dat televisie dit zou veranderen. Dit is allemaal op onderzoeken gebaseerd, de feiten zullen dit moeten bevestigen of bijstellen.