2min

Tags in dit artikel

, , ,

UPC heeft vanochtend cijfers gepubliceerd waaruit blijkt dat in een jaar tijd het aantal gebruikers van digitale tv met veertien procent gestegen is. Dit houdt in dat UPC het klantenbestand heeft uitgebreid met 74.400 nieuwe klanten.

Hiermee doet UPC het nog niet zo goed als KPN. Uit cijfers die KPN eerder vrijgegeven heeft bleek het aantal digitale tv-gebruikers met 89 procent gestegen te zijn. In totaal heeft KPN nu 636.000 gebruikers tegenover 592.000 gebruikers van UPC. In totaal houdt dit in dat 28 procent van alle UPC-gebruikers gebruik maakt van digitale tv.

Dit houdt automatisch in dat 72 procent van de klanten nog analoge tv heeft. Dit ligt niet aan de dekking van UPC aangezien in 96 procent van de gevallen er digitale tv mogelijk is. Een reden kan zijn dat analoge tv voor veel mensen al aan de wensen voldoet. Met digitale tv is het mogelijk verschillende pakketten te kiezen, of zelf een pakket samen te stellen. Blijkbaar vinden veel gebruikers het standaard analoge pakket al goed genoeg.

Ook het aantal internetabonnementen en telefonieabonnementen steeg. Zo hebben 102.700 mensen dit jaar een telefonieabonnement afgesloten waardoor het totaal komt te liggen op 526.100 gebruikers. Het aantal internetabonnementen steeg met 57.800 naar 656.700 gebruikers.

Deze groei heeft ook financieel effect voor UPC. Zo is de omzet het afgelopen jaar gestegen van 261 miljoen naar 311 miljoen dollar. Ten opzichte van vorig jaar steeg de netto kasstroom met 11,4 procent naar 111 miljoen dollar.