1 min

Tags in dit artikel

, ,

TNT Post Pakketservice heeft aangegeven dat de Track & Trace-functie wordt uitgebreid. De klant krijgt nauwkeuriger te zien waar het pakje zich bevindt, hiervoor krijgen de bezorgers een handcomputer mee. Hiermee kan het pakketje gescand worden.

Via de Track & Trace-functie kunnen gebruikers hun pakketje volgen. Er komt bijvoorbeeld te staan wanneer deze voor het eerst is aangeboden en of deze toen geaccepteerd is. Door de introductie van de handcomputer binnen TNT Post, wordt dit proces verder geautomatiseerd en actueler. De informatie over het pakketje kan namelijk gelijk verwerkt worden en staat hiermee binnen een uur op Track & Trace.

De bijna 2500 werknemers van TNT Post Pakketservice krijgen binnenkort de handcomputer. Men krijgt de afleverinstructies nu ook via dit apparaat binnen, aangezien voor sommige pakketten een handtekening vereist is. Deze wordt nu bijvoorbeeld digitaal aangeboden. Het apparaat is overigens geen mobiel pinautomaat.

"De handcomputer biedt ons mogelijkheden om in de toekomst de dienstverlening nog beter aan te laten sluiten op de behoeften van ontvangers en verzenders van onze pakketten", aldus Gerrit Mastenbroek, Algemeen Directeur van TNT Post Pakketservice. "Onzekerheid over online betalingssystemen of over het aflevermoment blijken in de praktijk de grootste bezwaren te zijn om nog niet tot online shoppen over te gaan. We hopen met de handcomputer innovaties te kunnen realiseren die deze drempels bij consumenten wegnemen."