In Frankrijk is een iPhone ontploft nadat naar het toestel werd gebeld. Het nieuws komt slechts enkele weken nadat een iPod touch spontaan in brand vloog in Engeland.

Vlak voordat de iPhone ontplofte maakte de telefoon een sissend geluid waarna plotseling het scherm brak en glasscherven de lucht in vlogen. "De iPhone was nog geen dertig centimeter van m’n gezicht toen het voelde alsof een zandkorrel in m’n oog kwam. Het kon alleen glas zijn", zo vertelde de Franse tiener waarvan de iPhone ontplofte.

Hij had gelukkig verder geen letsel opgelopen van het incident, maar zijn moeder overweegt wel om stappen tegen Apple te ondernemen. "Ik vraag me af wat we moeten doen met de andere iPhones thuis", aldus Mrs Koleda.

Na het incident dook nog een melding op van een andere ontplofte iPhone. In Marseille zou een 26-jarige verkoper hetzelfde probleem hebben ondervonden. Hij kwam er echter af zonder verwondingen.

Eerder nam de moeder van de getroffen tiener al contact op met de Apple-ondersteuning, maar daar vertelde een helpdeskmedewerker dat het onmogelijk is dat dit kan gebeuren en dat het waarschijnlijk om een geïsoleerd incident gaat.

"Sommige klanten vertelden ons dat de batterijen erg warm kunnen worden van het 3GS-model en daarom hebben we enkele producten vervangen, maar we hebben nog nooit gehoord van een ontplofte iPhone", aldus de technische dienst.

Overigens werd enkele weken geleden ook al een incident gemeld van een spontaan in brand gevlogen iPod touch en er zijn meer oververhittingsincidenten gemeld in de VS, Japan en Groot-Brittannië. Overigens werd de oververhitte iPod touch vervangen, maar daarvoor moest de familie wel een geheimhoudingsverklaring ondertekenen.