Vodafone heeft ongeveer een half uur geleden officieel het sein brandmeester gegeven. Hiermee geeft de provider aan dat alle problemen met betrekking tot het netwerk zijn opgelost. Klanten moeten nu weer kunnen bellen en sms’en.

In heel Nederland klaagden gebruikers sinds woensdagmiddag dat er problemen waren met bellen, gebeld worden en sms’en. Ook internetverbindingen, door middel van HSDPA en UMTS, werden soms niet tot stand gebracht. Vodafone erkende de problemen al snel en begon met het oplossen van de problemen.

Toch heeft het enige tijd geduurd, want de problemen zijn pas allemaal opgelost. De provider gaf aan dat er een verkeersknooppunt kapot was gegaan, waardoor in theorie ongeveer 25 procent van alle klanten last zou moeten hebben van de problemen. Toch is inmiddels aangegeven dat de problemen zijn opgelost.


"De netwerkspecialisten van Vodafone hebben zonder onderbreking met partners en leveranciers samen aan een oplossing gewerkt. Op dit moment is ons netwerk weer stabiel en we blijven dit nauwlettend volgen. Met man en macht zetten wij ons in voor de bereikbaarheid van klanten. Wij vinden het heel vervelend dat onze klanten hierdoor getroffen zijn. Gelukkig zijn we weer in staat de service te kunnen bieden, die men van ons gewend is", aldus Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone Nederland.

Wanneer klanten alsnog problemen ervaren is het mogelijk contact op te nemen met Vodafone. Hiervoor heeft de telecomprovider speciale contactmogelijkheden in het leven geroepen. Er is een telefoonnummer geopend, 0800-1258. Dit telefoonnummer is vandaag van 18.00 tot 22.00 uur bereikbaar en vanaf morgen dagelijks van 8.00 tot 18.00 uur. Er is ook een e-mailadres aangemaakt door Vodafone: netwerk.nl@vodafone.com. Hier kan men terecht voor vragen, opmerkingen en schadevergoedingen. Individueel zal beoordeeld worden of er geleden schade is en of hier vergoeding voor te geven valt.