LG zal op het Mobile World Congress (MWC) een aantal smartphones met een geheel eigen design aan het publiek tonen. Het technologiebedrijf noemt deze ontwerpstijl L-Style.

LG wil met de nieuwe designstrategie het uiterlijk centraal stellen. Met een tijdloos design wil het bedrijf zich onderscheiden van de concurrentie. CEO Jong-seok Park stelt dat design de belangrijkste factor voor consumenten is als zij op zoek zijn naar een nieuwe mobiele telefoon. Het uiterlijk is voor fabrikanten veelal een functionele benadering, maar niet bij LG: het technologiebedrijf wil haar smartphones zo maken dat ze bij de levensstijl van haar klanten past, aldus de CEO.

Het nieuwe design kenmerkt zich door vijf eigenschappen.

  • Een modern vierkant ontwerp voor een stevige grip;
  • Floating Mass Technology voor een slanke vormgeving;
  • Een naadloze layout voor een intuïtieve schikking van de toetsen;
  • Een gehamoniseerd designcontrast om de metalen accenten naar voren te laten komen; en
  • Een sensueel slanke vorm dat onmiddellijk de aandacht trekt.

LG zal op het MWC dat eind deze maand in Barcelona plaatsvindt drie smartphones met het nieuwe design onthullen: de LG Optimus L3, Optimus L5 en Optimus L7. De schermen hebben een grootte van respectievelijk 3,2 inch, 4,0 inch en 4,3 inch. De L3 zal in maart op de markt verschijnen, de L5 en L7 zullen later in de eerste helft van het jaar verschijnen. Deze twee toestellen zullen draaien op Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend gemaakt door LG.