Vorige week maakte HTC bekend dat het onderzoek uitvoerde omtrent haar vlaggenschip, de One X. Deze smartphone zou problemen ondervinden met het behouden van een WiFi-verbinding. Aan de hand van uitkomsten vanuit dit onderzoek heeft HTC besloten om het productieproces van de telefoon aan te passen.

Het probleem met de ontvangst is waarschijnlijk ontstaan door een fout in het constructieproces van de One X. Als er druk werd uitgeoefend op de behuizing van de One X kon de WiFi-ontvangst stukken beter worden, als de druk wordt verminderd liep de ontvangst weer terug. Op deze ondervindingen startte HTC een onderzoek op en voerde het verbeteringen door in het productieproces, waardoor het probleem verholpen moet zijn, voor nieuwe gebruikers tenminste.

HTC stelt in een statement dat het verbeteringen door heeft gevoerd wat betreft de verbindingspunten van de WiFi-antenne. Het bedrijf wil benadrukken dat veel gebruikers geen problemen ondervinden, maar dat het de wijzigingen toch zo snel mogelijk heeft doorgevoerd om te voorkomen dat meer mensen in de toekomst problemen zullen ondervinden.

HTC Nederland stelt tegenover AndroidWorld dat klanten die problemen ondervinden contact moeten opnemen met de klantenservice van HTC. In samenwerking met de klant zal HTC tot een passende oplossing komen.