1 min

Eerste kerstdag was een grote dag voor smartphone- en tabletproducenten. Op deze dag werden er meer van deze apparaten geactiveerd door gebruikers dan op welke andere dag van dit jaar dan ook. Dit geldt voor zowel iOS- als Android-activaties.

Online advertentieplatform Flurry Analytics liet op zijn blog weten dat er op 25 december gecombineerd maar liefst 17,4 miljoen activaties waren van Android- en iOS-apparaten. Een enorme hoeveelheid, wanneer deze wordt vergeleken met de gemiddelde 4 miljoen activaties per dag in de 20 voorgaande dagen.

Wanneer de 17,4 miljoen activaties op eerste kerstdag vergeleken worden met voorgaande jaren, is er ook meteen een nieuw record toe te kennen aan het aantal van dit jaar. Vorig jaar haalde eerste kerstdag nog 6,8 miljoen nieuwe productactivaties binnen.

Met deze stijging is te verwachten dat ook de downloads van applicaties met groten getale gestegen zijn. Flurry Analytics stelt dat op eerste kerstdag de teller op 328 miljoen downloads van applicaties kwam, waar dit vorig jaar nog 242 miljoen was.