LG en Samsung zullen volgens een nieuwe melding van ETNews hun flexibele schermen vanaf november dit jaar op de markt zetten. In eerste instantie zal het nog gaan om relatief kleine oplages. Ervan uitgaande dat de productie voortvarend verloopt, zal het in eerste instantie om 1 tot 1,5 miljoen panelen per maand gaan in Samsung’s geval. LG heeft minder capaciteit.

In eerste instantie gaat het dus om kleine oplages en dat zal betekenen dat de grootschalige intrede van flexibele schermen minstens tot 2014 op zich laat wachten, mits de markt positief reageert. Het gaat initieel natuurlijk ook om producten met een aanzienlijk hogere prijs dan we gewend zijn omdat het om een nieuwe technologie gaat, die ook nog eens lastig te produceren blijkt.

De voordelen van flexibele schermen zijn legio. Naast dat de schermen dun en licht zijn en bovendien nieuwe ontwerpen mogelijk maken doordat ze in beperkte mate te buigen zijn, zijn ze ook van plastic gemaakt, waardoor ze minder kwetsbaar zijn bij een val, in vergelijking met schermen die met glas zijn bedekt.