Uit een rapport van onderzoeksbureau Consumer Intelligence Research Partners blijkt dat minder Amerikaanse consumenten vanaf een ander platform overstappen op een iPhone. Wel blijkt dat een groter percentage van de mensen die een iPhone kochten voorheen een Android-toestel gebruikten.

Het onderzoeksbureau Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) heeft een poll uitgevoerd onder 400 Amerikanen die een iPhone 5s of 5c hebben gekocht. Hieruit blijkt dat Apple in verhouding minder nieuwe klanten heeft veroverd dan het jaar ervoor. CIRP wijdt het gegeven dat er dit jaar minder nieuwe iPhone-gebruikers bij zijn gekomen aan het feit dat er steeds minder mensen zijn die nog een gewone mobiele telefoon gebruiken.


Van de 400 ondervraagde mensen was bij 21 procent de vorige telefoon een Android-toestel. Dit is een groter aantal mensen dan het jaar ervoor, die overstapten van Android naar iOS. Het jaar ervoor stapte 16 procent van de ondervraagden over vanaf een Android-toestel.

In de poll werd ook gekeken naar gebruikers waarvan het de eerste telefoon was, mensen met een gewone telefoon, BlackBerry-gebruikers en mensen die voorheen een ander besturingssysteem gebruikten. Het aantal overstappers van al deze toestellen was gekrompen.