1 min

Volgens de analisten van Strategy Analytics zijn er het afgelopen kwartaal wereldwijd zo’n 4,2 miljoen smartwatches verkocht. Het onderzoeksbureau denkt dat de helft daarvan een Apple Watch is, volgens het bureau waren de smartwatch-verkopen tijdens de feestdagen op hun hoogtepunt en zijn deze nu gehalveerd.

De markt voor wearables staat nog in de kinderschoenen en hoewel veel fabrikanten erop zijn ingesprongen zijn de verkoopcijfers enigszins teleurstellend. De consument lijkt nog niet overtuigd van de meerwaarde van een smartwatch, daarnaast hebben veel gebruikers al menigmaal laten weten de accuduur van wearables echt als een probleem te ervaren.

Strategy Analytics gaat er vanuit dat er het afgelopen kwartaal 4,2 miljoen smartwatches zijn verkocht, 2,2 miljoen door Apple, 600.000 door Samsung en de rest door andere partijen. Wel benadrukt het onderzoeksbureau dat het puur en alleen gaat om smartwatches en niet om smartbands en fitnesstrackers.

De afgelopen maanden is het weer redelijk stil rond de smartwatches, ook tijdens het Mobile World Congress was de aandacht voor deze producten veel minder dan het jaar ervoor.