SUSE komt met nieuwe diensten om IT-projecten te ondersteunen

Stay tuned, abonneer!

SUSE heeft twee nieuwe diensten gelanceerd die gebruikers technische expertise en productkennis moeten bieden, als aanvulling op het Global Services-portfolio van het bedrijf. Volgens SUSE is een gebrek aan interne vaardigheden een van de belangrijkste belemmeringen voor digitalisering in bedrijven.

“Onze experts werken nauw samen met onze klanten, van de ontdekking, het ontwerp en de implementatie en optimalisatie van de SUSE-oplossing”, zegt Kenny Stewart, vicepresident van SUSE Global Services. “SUSE assisteert en ondersteunt onze klanten gedurende de gehele duur van de serviceovereenkomst. Onze langdurige, vertrouwde relaties met onze klanten zorgen ervoor dat we hun bedrijfsresultaten snel en efficiënt bereiken”.

Met het nieuwe portfolio wil het bedrijf gebruikers de mogelijkheid geven om open source IT-oplossingen te onderzoeken, te ontdekken en uiteindelijk te kiezen. Ook het optimaliseren van die oplossing en het daaropvolgende leveren van diensten moet makkelijker worden.

Discovery Services & Design Services

Het gaat om SUSE Discovery Services en SUSE Assist: Design Services. Discovery Services is een oplossing die gebruikers de mogelijkheid geeft om zakelijke behoeften van de klant te begrijpen en evalueren, waardoor er een passende open source-oplossing gevonden kan worden om het probleem van de klant te adresseren. Met Assist: Design Services krijgen gebruikers workshops, waarbij ze samen met SUSE-experts design-documentatie voor hun oplossing opstellen. Deze documentatie is voor iedere gebruiker en/of oplossing aangepast op specifieke vereisten en omstandigheden.  

SUSE beschrijft het totale proces dat gebruikers van Global Services in gaan als een volledig begeleid proces. Het begint met ontdekken welke oplossingen en leiderschap nodig zijn om klanten verder te helpen met het bereiken van hun doelstellingen. Vervolgens moet er voor een ontwerp gekozen worden dat implementatie versnelt, en dat specifiek is aangepast voor iedere klant. De implementatie, en de optimalisatie die daarop volgt, moet gepaard gaan met toegang tot SUSE-professionals voor onderhoud, ondersteuning en kennisoverdracht.