2min

Tags in dit artikel

, , , ,

De pas gelanceerde onlinedienst van Apple, genaamd MobileMe, is opnieuw in de problemen gekomen. Apple rekende namelijk te veel kosten voor de dienst.

In plaats van de 1,- pond die Apple had moeten afschrijven, maakte het bedrijf er 121,- pond van. Eerder bood Apple al drie maanden gratis MobileMe aan omdat het bedrijf klanten misleidde over de functies van de nieuwe dienst, en nu doet Apple er nog een maand bovenop vanwege bovenstaande problemen.

Het eerste probleem betrof een misleiding over dat de dienst direct bijgewerkte agenda’s, e-mailberichten en foto’s zou synchroniseren, later bleek dat dat synchronisatie alleen kon gebeuren door middel van een tijdschema wat een vertraging van 15 minuten inhoudt. Apple werkt eraan om het synchroniseren wel direct te maken.

Hoewel veel klanten het probleem niet heel erg vonden, besloot Apple toch voor drie maanden geen kosten voor MobileMe te rekenen. Nu doet Apple daar nog een maand bovenop. De 121 pond zal uiteindelijk automatisch teruggestort worden na een bepaalde tijd omdat de bank dit geld tijdelijk vast moet houden. Normaal is dit 1 pond, maar vanwege een fout is het meer geworden.

Ook de dienst zelf is niet geheel positief ontvangen. Sommige gebruikers merkten op dat de dienst slechts beperkt werkt in Internet Explorer 7 en dat bladwijzers niet gesynchroniseerd kunnen worden in Mozilla Firefox. Ironisch genoeg kunnen de favorieten van Internet Explorer wel gesynchroniseerd worden, maar dan moet de gebruiker wel in Safari of Mozilla Firefox zitten.

Tevens zijn er problemen bij het synchroniseren van een iPhone naar Outlook. Soms komt het voor dat een afspraak wel verschijnt in het vandaagvenster van Outlook, maar niet in de normale kalenderpagina’s. Een plaatsing op de Howard Forums biedt uitkomst, echter vereist dat wel aanpassing van elke afspraak.