2min

Tags in dit artikel

, , ,

Apple heeft vanwege de recente technische problemen opnieuw een cadeautje voor bestaande MobileMe-abonnees. Abonnees krijgen opnieuw 60 gratis dagen bij hun abonnement opgeteld.

De 60 dagen extra regeling is alleen beschikbaar voor abonnees die sinds of voor 19 augustus 2008 om 0:00 uur Pacific Daylight Time lid zijn van de online dienst. Klanten die daarna lid geworden zijn komen volgens Apple niet in aanmerking voor de actie.

We hebben reeds vele verbeteringen aan MobileMe aangebracht, maar we hebben nog steeds veel te verbeteren. Om het geduld van onze gebruikers te erkennen, geven elke MobileMe-abonnee een gratis uitbreiding met 60 dagen.

Dit is naast de 30 dagen uitbreiding die de meeste abonnees al ontvangen hebben. We werken hard om van MobileMe een geweldige service te maken waar we allemaal trots op kunnen zijn. We weten dat de lancering van MobileMe niet onze beste lancering was", aldus de verklaring van het MobileMe team.

Deze nieuwe regeling is inmiddels al het derde gebaar van Apple om de abonnees, ondanks alle technische problemen, tevreden te stemmen. Allereerst kregen abonnees al 30 gratis dagen bij hun abonnement opgeteld. Daarna kregen proef-abonnees bij wie per ongeluk (teveel) geld afgeschreven was nog eens 30 dagen extra.

Apple heeft niet bekend gemaakt wanneer het denkt dat alle problemen met de MobileMe-service verholpen zullen zijn. Sinds dat er vorige week nog problemen met de e-mail-service optraden zijn er geen grote problemen met de dienst meer gemeld en het lijkt er op dat de grootschalige technische problemen nu wel voorbij zijn.

In navolging op de gratis abonnementsverlenging heeft Apple vandaag de Mobile Me-weblog, waar sinds de technische problemen optraden de laatste updates te vinden waren, gesloten. Gebruikers worden nu doorverwezen naar de ondersteuningspagina van MobileMe, waarop ook een uitgebreide status van de MobileMe-dienst te vinden is.