Microsoft heeft een probleem opgelost waardoor Windows 10-applicaties via de Microsoft Store niet van een update konden worden voorzien. De recent uitgebrachte non-security update KB5046714 lost dit na installatie op.
Microsoft Windows 10-gebruikers konden de laatste tijd problemen ervaren met het updaten van packaged applicaties uit de Microsoft Store. Het ging hierbij bijvoorbeeld om Microsoft Teams, maar ook andere eigen applicaties en die van overige aanbieders.
Wanneer gebruikers een update van deze applicaties probeerden uit te voeren, kregen zij vaak een ‘Something happened on our end’ – melding en konden dan de app niet updaten.
Fix met KB5046714-update
Microsoft geeft aan dat het probleem zich voordeed na de release van een WinAppSDK-versie, v1.6.2, op 12 november. Na klachten van eindgebruikers is deze release weer onmiddellijk ingetrokken, maar een fix was wel noodzakelijk.
Met een recente non-security update voor Windows 10 22H2, KB5046714, is dit probleem opgelost volgens Microsoft. Deze update staat los van alle andere Windows 10-updates, zowel de non-security- als Patch Tuesday-updates.
Tussentijdse updates Windows 11
Niet alleen Windows 10-gebruikers krijgen deze maand additionele updates, ook Windows 11 heeft er inmiddels een tweetal gekregen. Dit zijn KB5046740 voor Windows 11 24H2 en KB5046732 voor Windows 11 22H2 en 23H2.
Lees ook: Nu ook beeldvullende advertenties om gebruikers naar Windows 11 te jagen