2min

Tags in dit artikel

, , ,

Op 22 januari kondigde Henri Richard, de Senior Vice President of Worldwide Sales and Marketing van AMD, aan dat er een overeenkomst is tussen AMD en het United States Postal Service Pro Cycling Team, voor het jaar 2004. AMD zou voor dat jaar de technologie sponsor van het wielerteam worden. Deze overeenkomst zorgt voor een unieke technologische relatie tussen AMD en het steeds presterende internationale wielerteam, geleid bij vijfvoudige Tour de France winnaar Lance Armstrong.

"De sport van wielrennen is een en al concurrentie en het verschil tussen een goed team en een geweldig team is afhankelijk van hypermoderne technologie," zei Lance Armstrong.
"We evalueren en verwerken al onze trainingsresultaten, situatie berekeningen en voorbereidingen om ons een voordeel te geven op de concurrentie en onze racetijden als maar korter te maken. De AMD technologie producten zullen voor die voordelen gaan zorgen, en ik geloof dat AMD een belangrijke rol gaat spelen voor USPS dit seizoen."

Als de officiële technologie partner en exclusieve sponsor, zal AMD het team voorzien van de laatste technologie, daarbij inbegrepen de computer systemen gebaseerde op de AMD Athlon™ 64 FX processor en best presterende 32-bit en 64-bit PC processors in de wereld. De samenwerking start vanaf het begin van het cruciale trainingsseizoen en zal het team ondersteunen door het gehele wielerseizoen van 2004. Met natuurlijk het streven naar de zesde Tour de France overwinning van Lance Armstrong, een record!
“AMD, Lance Armstrong en het USPS Pro Cycling Team delen allen de kracht, vastberadenheid en passie om in grootste concurrerende omgeving van de wereld te winnen en daarom kondigen we met groot plezier deze nieuwe alliantie aan,” zei Henri Richard. “Lance en het USPS team hebben krachtige en betrouwbare reken en communicatie uitrusting nodig, om hun prestaties voort te zetten in de harde wereld van het professioneel wielrennen.”
Het USPS team is het enige Amerikaanse team dat de prestigieuze Tour de France meerdere malen gewonnen heeft. Namelijk in 1999, 2000, 2001, 2002 en in 2003. De Tour de France is zowat het belangrijkste wielerevenement en zorgt jaarlijks voor 20 miljoen fans en bezoekers en meer dan 555 miljoen televisiekijkers.
Kortom, de samenwerking tussen AMD en USPS zal volgens beiden gaan zorgen voor daadkrachtig optreden en goede resultaten.

We bedanken HAWK voor het schrijven van dit nieuwsbericht.