Een bedrijf uit Seattle, Amerika, heeft wel een hele aparte manier gevonden om hun website te promoten. Terwijl veel bedrijven zich meer en meer richten op e-commerce, richt dit bedrijf zich op de mensen op straat. Om die optimaal te kunnen bereiken gaat het bedrijf daklozen inzetten.

Ben Rogovy redeneert dat de daklozen van Seattle momenteel toch niet veel uitvoeren, maar wel goedkope en zeer goed zichtbare reclame kunnen maken. In een interview met ABC News vertelde hij dat hij zijn ‘werknemers’ eten, water en een onbekend geldbedrag gaf voor hun inzet.
Die inzet houdt in dat de daklozen naast hun gebruikelijke ‘please-give’ bordjes ook een bord met reclame vast moeten houden. Daarop staat de website van Rogovy, een site om pokerspelers uit de hele wereld samen te brengen.

Nicole Macri, één van de bestuurders van de Seattle King County Coalition for the Homeless vindt dat Rogovy de daklozen uitbuit, vernederd en hun als levende billboards gebruikt. Voorlopig gaat Rogovy echter gewoon door met zijn campagne die hij heeft bestempeld als ‘bum-vertising’.