Binnenkort Microsoft reclame in EA games

Microsoft heeft vandaag bekend gemaakt dat het een overeenkomst heeft gesloten met EA Games, waardoor binnenkort advertenties van Microsoft te vinden zullen zijn in de games van Electronic Arts.

De deal houdt in dat er advertenties van Microsoft geïntegreerd zullen worden in EA-games zoals NASCAR, Tiger Woods Golf, NHL Hockey en ook EA’s best verkopende game in de USA, Madden NFL. Hierdoor heeft Microsoft alvast enkele stappen voorsprong genomen op Google in deze nieuwe afzetmarkt voor advertenties. Belangrijk is dat de deal enkel telt voor pc-games en games voor de Xbox 360.

Binnenkort Microsoft reclame in EA games

De deal werd opgezet door Massiv, een bedrijf dat zich als makelaar profileert tussen grote bedrijven en game ontwikkelaars. Het bedrijf werd vorig jaar opgekocht door Microsoft voor het gigantische bedrag van 200 miljoen dollar. Grootste concurrent van Massiv is Adscape, in maart opgekocht door Google.

Over de financiële details van de deal werd niets vrijgegeven. In 2005 werd de totale marktwaarde van ingame advertising op 50 miljoen dollar geschat, maar analisten verwachten dat deze waarde binnen enkele jaren gestegen zal zijn naar één miljard dollar. Dit komt mede doordat ook de game industrie, voorlopig zo’n dertig miljard dollar waard, blijft stijgen. Dit is vooral te danken aan het succes van nieuwe gameconsoles en handhelds. Een andere belangrijke factor is dat de game industrie zich tegenwoordig ook steeds vaker richt op niet-traditionele gamers zoals vrouwen en senioren.

Bron:Reuters