1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Eerder dit jaar kondigde Google al de zogeheten Google Audio Ads aan. Met behulp van Google Audio Ads kunnen bedrijven zelf een eigen reclamecampagne starten via de radio. Daarnaast biedt Audio Ads nog vele handige functies voor de adverteerder. In Amerika is dit programma al van start gegaan, maar Europa moet voorlopig nog even wachten.

Uit onderzoek is gebleken dat Google serieus interesse heeft om radiocommercials te verkopen ter aanvulling van de succesvolle AdWords. Via dit traditionele medium hoopt Google meer klanten te werven. De radio is volgens Google het meest efficiënt om te adverteren.

In Amerika heeft de advertentiebedrijf al een contract gesloten met Clear Channel Radio, deze is eigenaar over ruim 1600 radiostations die voor ongeveer 80% van de bevolking bereikbaar zijn. De advertenties die via Google worden uitgezonden zullen dan ook nagenoeg iedere luisteraar bereiken.

Omdat in Europa de radiostations in verschillende takken functioneren, is het dan ook moeilijker voor Google om een gezamenlijke deal te sluiten. Voorlopig zit Audio Ads er dus niet in voor bedrijven uit Europa.