Kleine en middelgrote bedrijven zijn veelal ontevreden over hun ICT-reseller, die laten steken vallen op het gebied van service en proactiviteit. Slechts 21 procent is tevreden over hun dienstverlener.

Dat blijkt uit onderzoek van SpiceyLemon. Resellers concurreren op prijsverschillen, dit is echter niet het meest belangrijke punt voor 42 procent van alle MKB’s, ze hebben liever snelle responstijd, proactiviteit en service. Verder moeten de resellers beschikken over kennis.

Bijna tachtig procent, negenenzeventig om precies te zijn, is ontevreden over hun huidige dienstverlener. Die schiet voornamelijk te kort in proactiviteit. Ongeveer veertien procent geeft aan hun dienstverlener niet breed genoeg te vinden in het aanbod.

Resellers die op alle punten goed scoren, hebben meestal tevreden klanten. Zij zijn goed bereikbaar, hebben lage responstijden én nemen proactief contact op met de klant. Ze hebben een brede kennis, maar kunnen ook op specifieke onderwerpen meepraten, geven de klanten informatie over de laatste ontwikkelingen in de markt en bieden diverse merken en producten aan.