Het zit met het serviceniveau bij telecomproviders wel snor, dat vinden althans de klanten. Ongeveer 92 procent is tevreden over de service die ze krijgen bij hun telecomprovider. Er zijn maar twee sectoren die beter scoren en dat zijn de financiële- en verzekeringssector en de detailhandel.

Eén op de zes ondervraagden geeft aan dat ze door slechte service neigingen krijgen om over te stappen van provider. Dat is eigenlijk niet zo gek als je het vergelijkt met de andere resultaten, 89 procent geeft aan service net zo belangrijk te vinden als de prijs. 35 procent geeft aan service belangrijker te vinden dan de abonnementsvorm of het toestel.

De meeste klanten willen slechts één keer bellen en dan moet het probleem ook daadwerkelijk opgelost worden. Dit hoeft overigens niet gelijk te gebeuren. De meeste ondervraagden, zes op de tien om precies te zijn, zijn al tevreden als er naar hun geluisterd wordt en de telefoniste meelevend is. Service is voor Nederlanders een klantenservice die altijd beschikbaar is, dus zeven dagen in de week en vierentwintig uur per dag. Althans, dat vindt 45 procent van de mannen en de vrouwen en 49 procent van de vrouwen.