Vandaag is het precies vijf jaar geleden dat de Nederlandse HABBO is opgericht. HABBO Hotel is inmiddels immens bekend onder heel veel Nederlanders. De website laat mensen namelijk op een persoonlijke en creatieve manier hunzelf uiten.

Inmiddels heeft HABBO een grote naamsbekendheid in Nederland en ongeveer een miljoen unieke bezoekers per maand. "Een groei van 15 procent in 2008 ten opzichte van 2007 op het gebied van unieke bezoekers laat zien dat HABBO nog lang niet is uitgegroeid", aldus Mark Stockx, Country Manager van HABBO Nederland. "We willen de voorloper blijven op het gebied van unieke sociale content die de creativiteit van alle jongeren binnen de doelgroep 12-18 bevordert."

HABBO heeft ook plannen voor 2009, namelijk het verbeteren van de gebruikerservaring en verder te groeien. Per 1 februari 2009 is Mark Stockx gestart als Country Manager van Habbo Nederland. Hij heeft voordat hij bij HABBO terecht kwam voor MTV Networks gewerkt. HABBO wil samen met hem groeien naar een ongekend niveau. "Relevantie in de markt moet worden gewaarborgd door voortdurende productontwikkeling. HABBO is en blijft een plek waar iedereen welkom is. Het bevorderen van het plezier en de creativiteit van onze bezoekers en het leveren van hoogwaardige gratis diensten blijft een kerndoel", aldus Mark Stockx.