2min

Tags in dit artikel

,

Telfort, een Nederlandse provider en telecomprovider, heeft besloten om cash-betalingen in hun eigen winkels te gaan weren. Telfort gaat enkel nog maar pinbetalingen toestaan in hun winkels. Dat biedt als voordelen dat de afhandeling sneller gaat en dat het veiliger is.

Telfort stuurt nu al aan op pinbetalingen, maar het echte cash-betalen verdwijnt pas begin april. Tot die tijd kunnen klanten gewoon een cash-betaling doen, indien ze dit willen. Achttien Telfort-winkels zijn al geheel overgegaan op pinbetalingen. Telfort geeft in het persbericht aan dat de vooronderzoeken en pilots een positief resultaat tot gevolg hadden en dat daarom besloten is tot invoering van het beleid.

De invoering van dit beleid zorgt ervoor dat de betaling veiliger is. Een pintransactie heeft immers ‘geen echt geld’ als ruilmiddel. Daarnaast is het voor Telfort makkelijker om een pintransactie af te handelen en dat voordeel rekent het bedrijf, naar eigen zeggen, dan weer door naar de klant.


Telfort heeft het nieuwe beleid uitvoerig getest tijdens drie pilots. Jimmy Wind, Directeur Sales Telfort, legt uit: “Onze klanten reageerden erg positief op het 100% Pin Only-beleid. Dat gaf voor ons de doorslag om dit in te voeren”. Hij vervolgt: “Een Pin Only-beleid past goed bij de producten die wij verkopen. Vaak zijn de bijbehorende toestellen die wij leveren gratis. Bovendien is het bij het afsluiten van een mobiel abonnement gebruikelijk om 1 cent te pinnen, ter controle. We breiden deze aanpak nu verder uit.”

Het aantal pinbetalingen in Nederland neemt toe. Jimmy Wind: “De klant vindt dit veilig en gemakkelijk. En wij ook. Het houden van contant geld brengt een risico met zich mee voor onze klanten en voor onszelf. Een 100% Pin Only-beleid levert dus een groot voordeel op.”