Specific Media is de nieuwe eigenaar van het ooit zeer populaire MySpace. Dit nieuws heeft News Corporation vandaag bevestigd. De partijen lieten echter niets los over het bedrag dat met de overname gemoeid is.

Echter, er wordt geschat dat dit een bedrag zou zijn tussen de dertig en veertig miljoen dollar. Nu klinkt dit als veel geld, maar wanneer je naar het bedrag van de vorige overname kijkt, is dit maar een peulenschil. In 2005 kocht News Corporation de website namelijk voor een bedrag van 580 miljoen dollar. Toen was de website echter nog de grootste en populairste in zijn soort. In de daaropvolgende jaren stonden er echter ook concurrenten voor MySpace op.

De concurrenten zorgen in de jaren na de overname ervoor dat de gebruikersgetallen stevig zakten en met die reden werd MySpace in de markt gezet voor een bedrag van honderd miljoen dollar. Wanneer we naar de bedragen die veel op het internet worden genoemd kijken, zien we dus dat dit bedrag bij lange na niet wordt gehaald. News Corporation verkoopt echter niet zijn volledige aandeel in MySpace. Het bedrijf zal namelijk een minderheidsaandeel in het sociale netwerk houden.