De Belgische internet provider Telenet heeft de slechte voorlichting die het bood aan haar klanten moeten bekopen met een fikse boete. Telenet wijzigde de algemene voorwaarden maar communiceerde dit onvoldoende richting de klant.

Telenet wijzigde de algemene voorwaarde maar communiceerde dit onvoldoende richting de klant. Bij een wijziging van de algemene voorwaarden mogen klanten namelijk zonder verdere gevolgen hun contract opzeggen. De Belgische telecomwaakhond Bipt heeft echter geoordeeld dat Telenet dit niet duidelijk genoeg heeft gecommuniceerd naar de klanten toe en heeft besloten tot een boete van 250.000 euro.

Volgens de telecomwaakhond had het bedrijf de klanten individueel op de hoogte moeten stellen van deze wijziging maar plaatste het in plaats daarvan een bericht op de website. Hierin was een link te vinden welke vervolgens verwees naar de kleine lettertjes van een factuur. Bipt beoordeelde deze handeling als onvoldoende en schreef daarom een boete uit. De wijziging in de algemene voorwaarden hield onder meer in dat de vergoeding bij een langdurige storing verdwijnt en de financiële aansprakelijkheid van Telenet fors wordt beperkt.