1 min

In januari zal de laatste keer zijn dat Microsoft een keynote houdt of een stand heeft op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. De lancering van nieuwe producten accordeert met het tijdstip van de de populaire beurs. Microsoft zal uiteraard wel partners blijven steunen die wel aanwezig zijn op de beurs.

Dat schrijft vice-president Frank Show op zijn blog. Microsoft kiest ervoor om zijn eigen pad te bewandelen bij het presenteren en onthullen van nieuwe producten. Door de grootschaligheid van het evenement lopen fabrikanten het risico dat hun nieuwste producten niet de aandacht krijgen die ze graag zouden willen: ze zijn immers een van de vele bedrijven die zich op de CES-beurs presenteren. De concurrentie op deze beurs is dan ook moordend te noemen.

Microsoft kiest ervoor om zich op meer kleinschalige evenementen te vertonen. Zo staan hun producten volop in de spotlights en kunnen ze zelf het moment kiezen om hun producten aan het publiek te presenteren. Microsoft was 20 jaar lang prominent aanwezig op de beurs.

Dit betekent niet dat Microsoft zijn gezicht niet meer zal laten zien op de CES-beurs. Vertegenwoordigers van het bedrijf zullen de beurs blijven bezoeken om contacten met concurrenten en partners te onderhouden en mogelijk samenwerkingsverbanden te bespreken. Shaw zegt dat Microsoft ernaar uitkijkt om nog vele jaren samen te werken met de Consumer Electronics Association (CEA), de organisatie van de beurs.