2min

Het Japanse Sony heeft erkend dat gebruikers van het Sony Entertainment Network (SEN), voorheen het PlayStation Network (PSN), problemen hadden met het downloaden van content uit de PS Store. Het bedrijf biedt daarvoor zijn oprechte excuses aan en stelt dat de ontwikkelaars hard werken om het probleem te verhelpen. Inmiddels behoren de problemen tot het verleden.

Gisteren werd bekend dat gamers wereldwijd niet in staat waren content te downloaden uit de PS Store. Zodoende was het onmogelijk om games te activeren en software-updates, online aangekochte en betaalde games of demo’s te installeren. In plaats daarvan kregen gamers de foutmeldingscode 80023102 in beeld te zien.

Sony liet daarop weten op de hoogte te zijn van de problemen en bood daarom zijn excuses aan. "Wij willen onze excuses aanbieden voor het ongemak dat dit probleem tot nu toe mogelijk veroorzaakt heeft en opnieuw bevestigen dat onze ontwikkelaars aan de oplossing werken. Zodra we een update van deze status binnenkrijgen, zullen we dat jullie laten weten", aldus Sony op het officiële PlayStation EU Forum.

Rond kwart voor 11 Nederlandse tijd liet Sony via Twitter weten dat de problemen rondom de storing volledig verholpen zijn. Het bedrijf zegt dat gebruikers weer kunnen downloaden uit de PS Store. Sony biedt nogmaals zijn excuses aan voor het ongemak.

Vorige week haalde Sony de dienst tijdelijk uit de lucht voor een grootschalig onderhoud. Of hier mogelijk de oorzaak van de storing ligt, is onbekend en kan niet worden bevestigd door Sony.