Ondanks de wijzigingen die Apple reeds heeft gedaan op zijn website met betrekking tot garantie, is de Nederlandse Consumentenbond nog niet volledig tevreden. Volgens hen geeft Apple nog te weinig informatie over de regels en rechten van consumenten in specifieke landen. De Consumentenbond verwacht van Apple dat zij hun informatievoorziening over garantie voor Nederlandse consumenten nog verder aan zal scherpen.

Afgelopen weekend paste Apple het garantiebeleid aan, nadat het bedrijf een boete had gekregen in Italië en er oproepen werden gedaan door Europese consumentenorganisaties, waaronder de Consumentenbond, om consumenten beter te informeren over wettelijke garantieregels.

Dit gaat echter nog niet ver genoeg voor de Consumentenbond. De Nederlandse regelgeving met betrekking tot garantie gaat namelijk nog een stap verder en de bond vindt dat Apple hier ook duidelijker over moet communiceren: "Dat is een stap vooruit ten opzichte van het onoverzichtelijke document van bijna tweehonderd pagina’s dat eerst op de website van Apple stond", aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond. "Maar de Nederlandse wet biedt consumenten meer bescherming dan het Europese wettelijk minimum van twee jaar. Die informatie is weggestopt in een voetnoot."

Samen met tien andere Europese consumentenorganisaties heeft de Consumentenbond op 16 maart 2012 via een brief geëist dat Apple nog duidelijker moet communiceren over de verhoudingen tussen de wettelijke garantie en de garantie die Apple zelf biedt. Apple heeft nog niet inhoudelijk op de brief gereageerd.