1 min

Waar we vorige week nog schreven dat Phill Schiller, marketingdirecteur bij Apple, de geruchten van een goedkope iPhone de kop in drukte lijkt voormalig Apple CEO John Sculley juist een aanhanger te zijn van goedkopere iPhones, volgens hem moet Apple de strategie aanpassen.

In een interview met Bloomberg liet Sculley weten dat Apple "zich moet aanpassen aan een nieuwe wereld" waarin nieuwe opkomende markten steeds belangrijker worden om te kunnen groeien.

"Wanneer we van 500 dollar smartphones naar zelfs 100 dollar zakken voor een smartphone, wordt het tijd om goed na te denken over je productie, hoe je die ook kan produceren en toch winst kan blijven maken". Of huidige CEO van Apple, Tim Cook, zich ook maar iets van de uitspraken van Sculley aantrekt is ten zeerste de vraag. Phil Schiller, directeur van Apple’s marketingafdeling, gaf vorige week nog aan dat goedkope telefoons "nooit de toekomst van Apple zullen zijn".

Sculley neemt Samsung overigens als voorbeeld van een "buitengewoon goede concurrent" en stelt dat "het verschil tussen een Samsung Galaxy en een iPhone 5 niet zo groot meer is dan dat het vroeger was." Waar hij een goed punt lijkt te hebben en Samsung weet deze goedkopere smartphones wel te maken en uit te brengen in de opkomende markten.