2min

Tags in dit artikel

, ,

De winstcijfers van het derde kwartaal van HTC waren voor het eerst sinds de beursgang in 2002 roodgekleurd. HTC is van mening dat de grootste uitdaging zal liggen in het voeren van succesvolle marketing, in plaats van de benarde financiële positie van het bedrijf.

Gisteren deed Cher Wang, voorzitter van HTC, haar verhaal in een interview met Bloomberg News. Hierin verkondigde zij dat de komende twee maanden bepalend zullen zijn voor de verdere toekomst van het Taiwanese bedrijf.

Gezien deze opmerking verkeerd zou kunnen worden opgevat, namelijk dat het bedrijf zich financieel staande moet zien te houden, kwam HTC na het afgenomen interview met een aanvullende verklaring voor het verhaal van Cher Wang. In de verklaring werd door HTC benadrukt dat de voorzitter doelde op de uitdaging om innovatieve marketing te leveren in het komende kwartaal.

Hoewel deze aanvullende verklaring van HTC op het verhaal van Cher Wang zou kunnen worden gezien als een geruststelling voor de investeerders, strookt deze toch met het verhaal dat de grootste uitdaging voor het bedrijf het toepassen van een effectieve marketing zal zijn. HTC geeft aan dat er op het gebied van marketing een betere communicatie benodigd is tussen het bedrijf en de consument. Daardoor zouden nieuwe producten en de uiteindelijke gebruiker beter op elkaar worden afgestemd.

Met het inhuren van Hollywood-acteur Robert Downey Jr. als nieuw gezicht in de reclames van HTC, is de toon gezet voor het opzetten van een alternatieve wijze van marketing. Volgens HTC staat de acteur voor verandering, wat ten goede zou komen voor het imago van het Taiwanese bedrijf. Hiermee probeert HTC op te boksen tegen grote concurrenten als Samsung en Apple.