Tele2 heeft in het eerste kwartaal een groei weten te realiseren van 3,7 procent in het aantal mobiele klanten. Tele2 heeft nu 875.000 mobiele klanten in Nederland, nog steeds fors minder dan de gevestigde orde, maar de provider zit nog steeds in de lift en valt aan met competitieve prijzen.
Tele2 laat in een verklaring weten dat de stijging van het aantal klanten voornamelijk te danken is aan het nieuwe 4G-netwerk. Sinds dat netwerk is geactiveerd en Tele2 veel scherpere prijzen hanteert groeit de telecomprovider weer in Nederland. Tele2 heeft in korte tijd het 4G-netwerk geactiveerd, nieuwe abonnementen geïntroduceerd, de iPhones van Apple toegevoegd aan het assortiment en technologieën zoals bellen via 4G geactiveerd.
Dit zorgt allemaal voor positief nieuws rond de telecomprovider en doordat de provider probeert om marktaandeel te veroveren met scherpe prijzen zijn consumenten en bedrijven ook bereidwillig om over te stappen.
Het afgelopen kwartaal ging de omzet ook met 3 procent omhoog, wel noteerde Tele2 onder de streep een verlies van 3,38 miljoen euro. De reden voor het verlies zijn de hogere kosten die de provider heeft gemaakt. Dit heeft voornamelijk te maken met investeringen in het 4G-netwerk.