1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De nieuwe e-commerce app Node moet online shopping voor zowel verkopers als consumenten makkelijker maken en ook veiliger. Dit geheel zonder accounts en/of het opslaan van persoonlijke data.

Volgens ontwikkelaar I Own My Data (IOMD) is Node de eerste e-commerce app die een balans geeft tussen makkelijk gebruik en security. Vroeger was deze balans bij online shopping ver te vinden omdat er teveel risico’s waren. Denk aan het onthouden van gebruiksnamen en wachtwoorden of het opslaan van deze logindetails op servers van verkopers.

Grote privacy en security

Met de komst van Node moet dit tot het verleden behoren. De online shopping app heeft geen gebruikersnamen nodig en er wordt geen persoonlijke data opgeslagen. Dit betekent betere security, meer privacy en ook snellere transacties.

Voor verkopers is de nieuwe online shopping-app vooral interessant omdat het uitstekende klantenervaring biedt, eenvoudig in bestaande infrastructuur kan worden ingeplugd en geschikt is voor toekomstige ontwikkelingen, alle klanteninformatie altijd up-to-date is en een zeer veilig is.

Steun vanuit grote e-commercepartijen

De nieuwe online shopping-app wordt verder ondersteund door grote partijen uit het e-commerce-ecosysteem. Investeerders in Node zijn onder meer Bill Me Later, Boku, Citicards, Facebook, Magento, Meta en PayPal.

De app is nu in bèta beschikbaar voor verkopers die willen experimenteren met de technologie.

Tip: Wix neemt Rise.ai over, focust op klantenbinding