1 min

Amazon heeft een nieuwe dienst gelanceerd die betalen op haar website, alsook op elke website die gebruik maakt van Amazons betaalsysteem, een stuk eenvoudiger moet maken. Een nieuwe dienst, PayPhrase, slaat namelijk de betalingsgegevens van de klant op. Zo moeten deze niet bij elke aankoop opnieuw worden ingegeven.

Wie gebruik wil maken van PayPhrase, moet zijn betalingsgegevens laten opslaan in Amazons systeem. Bij het afronden van een aankoop moet een gebruiker dan niet steeds opnieuw zijn betalingsgegevens ingeven, maar is het ingeven van een korte persoonlijke zin samen met een viercijferige pincode genoeg.

De PayPhrase is uniek voor elke gebruiker en tussen de vier en honderd karakters lang. Het voordeel van PayPhrase is bovendien dat een gebruiker niet ingelogd moet zijn om te kunnen betalen. Het ingeven van de PayPhrase en pincode volstaan om een aankoop te doen. Maar er zit meer achter het systeem.

Zo kun je meerdere PayPhrases per account aanmaken, zodat ook anderen iets kunnen kopen met jouw account. Voor elke PayPhrase kun je trouwens verschillende limieten instellen. Ook is er de mogelijkheid om elke PayPhrase-betaling eerst goed te keuren voor ze effectief wordt uitgevoerd. Op die manier kunnen kinderen bijvoorbeeld gebruik maken van de account van hun ouders, zonder dat die er een financiële kater aan overhouden. Het systeem is vanaf nu in gebruik.