1 min

Koop- en verkoopsite eBay heeft gisteren in New York een nieuwe ontwerp voor de website gelanceerd. Het vernieuwde uiterlijk is gericht op personalisatie en bevat ook het nieuwe logo van het bedrijf.

Wanneer er vanaf nu naar de eBay site gesurft wordt, vind je een lijst met gepersonaliseerde producten. Deze persoonlijke lijst wordt opgebouwd door de door eBay overgenomen bedrijven, Hunch en Svvply, deze nieuwe aanwinsten bouwden een smaakgrafiek voor gebruikers. De data wordt vervolgens ingezet om aanbevolen producten weer te geven.

Ebay’s CMO, Richelle Parhman, stelt: "Wij weten waar gebruikers naar gezocht hebben, wat voor merkenvoorkeur ze hebben, welke apparaten ze gebruiken en wat vrienden gekocht hebben. Gebruikers willen dat wij deze gegevens gebruiken om de beste gepersonaliseerde producten te tonen." Een goed voorbeeld hiervan is de eBay Motors-applicatie. Wanneer je hier je voertuig toevoegt, krijg je automatisch correcte onderdelen die in het voertuig gemonteerd kunnen worden terug in de zoekresultaten.

Om een beeld te krijgen van de vernieuwingen kun je op deze site van eBay terecht, wanneer deze veranderingen doorgevoerd worden naar de Nederlandse eBay-site is nog niet duidelijk.