Abonneer je gratis op Techzine!

Microsoft heeft zich verontschuldigt voor de twee storingen die het vlak achter elkaar had in de clouddienst Office 365. Beide incidenten veroorzaakten problemen bij de Exchange Online maildienst.

Microsoft geeft aan dat de eerste storing op 8 november veroorzaakt werd door een antivirus-oplossing die het probeerde door te voeren in Office 365. De tweede storing, afgelopen dinsdag, werd veroorzaakt door een samenloop van omstandigheden waaronder onderhoud, falen van netwerkelementen en een grote toename van het gebruik van de dienst. Rajesh Jha, de persoon die het Office 365-team leidt, geeft aan dat er een grootschalig onderzoek is ingelast naar de oorzaken van de problemen om in de toekomst dit soort problemen te voorkomen.

In de blog van Office 365 zegt Jha onder meer: "Ik wil graag mijn excuses aanbieden aan onze gebruikers en partners voor de ongemakken die deze storingen hebben opgeleverd. We weten dat e-mail een belangrijk onderdeel is van jullie zakelijk bestaan en daarom nemen zowel mijn team als ik volle verantwoordelijkheid als jullie partner en provider. We zullen informatie verschaffen over hoe ons Service Level Agreement was beïnvloed. We zullen ook onze gebruikers die geleden hebben onder de storingen schadeloos stellen."