1 min

Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Netflix in het tweede kwartaal van 2014 wijst uit dat 7 procent van de ondervraagden betaalt voor Netflix. Een halfjaar geleden lag het percentage nog op 4 procent.

Voor het onderzoek heeft Telecompaper ongeveer 6600 mensen van 18 tot 80 jaar ondervraagd. Met 7 procent van de respondenten zou het totaal aantal betalende leden van Netflix uitkomen op ongeveer een miljoen Nederlanders met een betaald abonnement. Hierbij moeten we opmerken dat meerdere mensen hetzelfde abonnement kunnen gebruiken. Ook de naamsbekendheid van Netflix is gestegen, van 71 procent in het laatste kwartaal van 2013 naar 86 procent in het afgelopen kwartaal.

Pathé Thuis zag het gebruik volgens het onderzoek niet stijgen. Van de ondervraagden gaf 3 procent aan gebruik te maken van de dienst, evenveel als een halfjaar terug. Wel nam ook hier de naamsbekendheid toe, van 70 naar 82 procent. 1 procent van de ondervraagden heeft een betaald Videoland Unlimited-abonnement, terwijl 2 procent wel eens een film of serie via deze dienst bekijkt.