, , ,

Inleiding en features

In het verleden mochten wij al vaker een muis ontvangen van CM Storm. CM Storm is een dochterbedrijf wat is voortgevloeid uit Coolermaster. Dit dochterbedrijf richt zich uitsluitend op gaming producten. Naast de Spawn van dit merk testen wij eerder al de Sentinel Advance Gaming Mouse. De muis die we vandaag onderwerpen aan een test is de opvolger van deze laatstgenoemde.

De nieuwe muis van CM Storm luistert naar de naam Sentinel Z3RO-G. De naam Sentinel spreekt op zich voor zichzelf. De muis kent qua vorm grote vergelijkingen met de Sentinel Advance Gaming Mouse en is per slot van rekening ook zijn opvolger. De toevoeging Z3RO-G staat voor zero gravity wat naar het Nederlands vertaald geen zwaartekracht betekend. Deze toevoeging kreeg de muis omdat de Sentinel in een bundel wordt geleverd met het spel Shattered Horizon.

Deze multiplayer game speelt zich af in de ruimte waar geen zwaartekracht van toepassing is. Het spel speelt zich af rond het jaar 2050 en in de game hebt je volledige bewegingsvrijheid. In deze first person shooter heb je dus de mogelijkheid "om te gaan en staan waar je wilt." Door middel van een rocket-pack kan je jezelf overal naar toe verplaatsen en zo je tegenstanders verrassen, bestormen of ontvluchten. De game kent uiterlijke gelijkenissen met spellen als de Halo en Unreal Tournament. Shattered Horizon biedt de spelers acht multiplayer maps die ieder iets te maken hebben met een bepaalde planeet of ruimtevaartschip. De gevechten worden uitgevochten tussen 32 spelers.

Wat ons betreft is deze bundel van een muis met een simpele maar zeker wel vermakelijke first person shooter helemaal geen slechte keuze. Natuurlijk kan je geen miljoenen kostende game met een populariteit zoals bijvoorbeeld de Call of Duty-reeks verwachten maar dit wil niet zeggen dat de game daarom per definitie slecht is. Zo zijn de graphics niet verkeerd en is er genoeg vermakelijks te vinden in elk level.

Features

Wanneer we naar de features van de muis kijken zijn deze best goed te noemen. De grootste aanpassingen tegenover zijn voorganger zijn de geoptimaliseerde laser, het geheugen wat gegroeid is van 64 naar 128KB en het gebruik van betere componenten. Ook vinden we nu acht programmeerbare knoppen die in samenwerking met macro’s 32 verschillende functies kunnen dragen. Handig voor first person shooter-fans is de nieuwe "Rapid Fire Tactical Mode" waarmee je in kan stellen dat je wapen meerdere malen schiet wanneer je de knop maar één keer indrukt. Als laatste nieuwe toevoeging wordt de muis natuurlijk in een bundel met Shattered Horizon geleverd.

De prijs van de Sentinel Z3RO-G zal ongeveer gelijk zijn aan zijn voorganger en is daarmee voor ongeveer 45 euro te verkrijgen.

Specificaties

• 5600 DPI Tactical Twin-laser Sensor