2min

Tags in dit artikel

, , , , , , ,

Graphics & geluid

Graphics


Omdat er zo veel te doen is in dit spel gaat dit deels ten koste van de grafische kracht in het spel. Zo zijn voorwerpen al na een geringe afstand onscherp. Gelukkig is dit een spel waarbij de graphics een minder belangrijke rol spelen dan de gameplay en daardoor zullen de ietwat onder gemiddelde graphics geen obstakel vormen tijdens het spelen.



Aan de andere kant ziet Steelport er ’s nacht van een flinke afstand zeer goed uit. De paarse kleuren die centraal staan voor de Saints zie je overal terug in de gebouwen, wat voor een enorm mooie en bijzonder effect zorgt. Ook zaken als vuur en explosies zien er redelijk goed uit, maar dit is ook wel logisch want vuurgevechten is het belangrijkste aspect van deze game.
 

Geluid


Als je een actiespel maakt dat zó over de top is, dan moet het audiogedeelte van het spel natuurlijk dik in orde zijn, en dit is gelukkig het geval in Saints Row. Bulderende motoren, hevige explosies en het sissen van vuur. Het één klinkt nog beter dan het andere, wat de sfeer van het spel ten goede komt.
 
Wat de sfeer ook ten goede komt, zijn de voice-overs van de personages. Zo spreken de wat minder belangrijke bendeleden in hun eigen taaltje terwijl jij en je vrienden wat zakelijker en serieuzer klinken. Overigens kun je er ook voor kiezen om gedurende het hele spel in zombietaal te spreken.


 
Helaas zitten er ook wat minpunten aan het spel. Zo lijkt het of dat de makers de droge en soms wat flauwe humor uit de GTA-serie over hebben willen zetten in Saints Row. Helaas zijn de grappen soms zo flauw dat het gewoonweg irritant is. Zo heeft bijvoorbeeld de vrouw die het nieuws voorleest een stem alsof ze met haar neus dicht zit te praten.