, , , , , ,

Conclusie

De Roccat Isku is een toetsenbord met vele mogelijkheden. Het grote aantal mogelijkheden van het toetsenbord op het gebied van functies en instellingen zorgt er voor dat de gemiddelde gebruiker het toetsenbord niet effectief en volledig zal benutten. Dat is echter ook niet de insteek van Roccat, aangezien men zich met de Isku voornamelijk richt op gamers. Het is echter wel het vermelden waard voor gebruikers met andere doeleinden die een eventuele aanschaf overwegen.

Voor de meeste gamers zal het toetsenbord echter een welkome aanvulling zijn. De Isku geeft je directe toegang tot veel functies en kan met behulp van Easy-Shift daarnaast nog eens een groot aantal andere functies oproepen. Doordat er van profiel gewisseld kan worden is het mogelijk om zo voor bepaalde gamegenres snel de juiste instelling en toetsenverwijzingen op te roepen. Indien je een ander apparaat hebt dat de Talk-technologie van Roccat ondersteunt, dan kan er tussen deze apparaten ook nog eens beter gecommuniceerd worden.

Tegenover deze mogelijkheden staat ook een behoorlijk prijskaartje. Voor het toetsenbord moet zo’n 80 tot 100 euro betaald worden. Daardoor raad ik de Isku alleen aan gamers aan die het toetsenbord daadwerkelijk volledig zullen of kunnen gebruiken. In de meeste situaties zal men ook met een goedkoper alternatief in de behoeftes kunnen voorzien.

Past jouw gebruik echter bij de Isku en ga je de mogelijkheden zeker benutten, dan haal je een kwaliteitstoetsenbord in huis wat niet snel aan vervanging toe zal zijn.
8.1
  • Groot aantal functies;