Meer minigames!

Tijd voor de laatste 2 minigames, plus nog even de overige minigames die besproken worden.

Squelchies: het leukste geluid

Squelchies heeft ongetwijfeld het leukste deuntje van allemaal. Het is de bedoeling de Squelchies (oftewel vissen) van de bodem weg te houden. Dit moet je volhouden totdat de krab bij de bak goud is. Je kunt dit bereiken door de vissen tot groepjes van drie onder of naast elkaar te plaatsen zodat ze miraculeus verdwijnen.

Word Whomp: het moeilijkst

Word Whomp is het spelletje waar ik me het meest aan ergerde. Het kan komen doordat m’n Engelse vocabulaire niet top is, maar ik denk dat ik dan niet de enige ben. Het is de bedoeling om woordjes te raden. drie-, vier en vijfletterige woorden, welteverstaan. De letters staan gehutseld op het scherm terwijl ze worden vastgehouden door enkele lelijk uitziende mollen.

De mogelijkheid om toch door dit spel te komen is door de hele tijd de Hint-feature te gebruiken. Je krijgt dan een letter van het woord maar de tijd gaat heel even sneller. Zo kan je dus toch nog wel wat woorden raden, als je er echt helemaal geen een weet, door gewoon heel vaak achter elkaar op Hint te bashen. Ook is het mogelijk om de mollen te hutselen.

De ‘rest’

Er zijn, zoals verteld, ook nog drie overige minigames die je gedurende het verhaal zult moeten spelen om de onderdelen voor de S.S. Pogo terug te winnen. Bij één daarvan is het de bedoeling om met een katapult de spullen terug naar de boot te schieten, hier lijkt het alsof de katapult soms uit je handen valt.

Bij een andere minigame moet je de bouten van de spijkers scheiden, zonder de roestige mee te nemen. Dit is overigens behoorlijk lastig omdat 90 procent van de bouten en spijkers roestig is en je die per ongeluk zult pakken. Dit, omdat het me soms overkwam dat ik een goede bout pakte terwijl de game toch vond dat ik een roestige te pakken had. Heel irritant.

Bij de derde en laatste minigame is het de bedoeling om de kleding weer vast te naaien aan een laken. Je moet hiervoor eerst de goede plaats voor het object vinden middels goed naar de vorm te kijken. Zodra het object op de goede plaats ligt moet je hem vastnaaien door er met de stylus op te drukken. Originaliteit is iets wat mist in eigenlijk alle minigames.