min

Tags in dit artikel

, , ,

Graphics, geluid en (gebrek aan) multiplayer

Graphics


Voor het grootste deel maakt het spel gebruik van de eigen Ronin-engine, maar voor bepaalde grafische aspecten is gegrepen naar die van andere partijen. Over het algemeen ziet het er prima uit al lijkt het op sommige momenten wat kartelig en zo ben ik op hele rare plekken vast komen te zitten in het spel.

Het grafische geweld rondom de diverse moves zien er wel weer prima uit. Toch kon ik me niet aan de indruk onttrekken dat er best meer uit de PlayStation 3-hardware te halen is.

Geluid


Het geluid is op zich prima. De geluidseffecten zijn duidelijk en helder en het geluid van de Lightsabre is herkenbaar. De geluidstrack is op sommige momenten wat eentonig. Hoe mooi ik de Imperial March ook vind, ik hoef hem ook niet door het hele spel heen te horen.


Missen we niet iets?[/h1b] Of het een bewuste keuze van LucasArts is geweest of niet weet ik niet, maar de Xbox 360- en PlayStation 3-versies van TFU bevat geen multiplayer-optie. Misschien dacht de uitgever dat het spel hier zich niet voor zou lenen. Zelf vond ik de multiplayer van bijvoorbeeld Grand Theft Auto IV niet al te veel wist toe te voegen aan het spel, en misschien dat LucasArts niet een soort free-roam multiplayer wilde toevoegen in diezelfde stijl, maar dit is slechts speculatie van mijn kant. Feit is dat, ondanks dat multiplayer een belangrijk onderdeel is van alle next-gen consoles, diverse toptitels geen multiplayer zullen bevatten. Voorbeeld hiervan is Fallout 3, dat eind van volgende maand uit zal komen.