Review: Red Steel 2

Graphics & Sfeer

Grafische stijl


Het stijltje dat Ubisoft voor Red Steel 2 heeft gebruikt doet al snel denken aan Borderlands, maar ondanks dat het er inderdaad best veel op lijkt, voelt het toch anders aan. De game ziet er voor een Wii-titel zeker niet slecht uit, maar je zou ook kunnen stellen dat Ubisoft er zich wel erg makkelijk vanaf heeft gemaakt door voor een shell shaded-stijl te kiezen. Daarnaast heeft Ubisoft al bewezen met andere games zeker wel meer in huis te hebben dan wat ze nu laten zien. Denk bijvoorbeeld maar eens aan Prince Of Persia.

Review: Red Steel 2

Sfeer


In mijn ogen is Ubisoft de mist ingegaan door verschillende stijlen in één verhaal te verwerken. Zo speelt het spel zich af in het wilde westen maar moet je niet raar opkijken als je opeens stuit op chinatown-achtige gebouwen of moderne deuren die je met een speciale sleutel moet openen. Hierdoor valt de sfeer van de game een beetje weg en is het lastig om je aandacht er een beetje bij te houden. Daarnaast lijken veel stukken op elkaar. Dit is natuurlijk wel goed om een bepaalde sfeer te creëren, maar heeft als nadeel dat het snel kan gaan vervelen.

Review: Red Steel 2